beauty

Blythe…O ciudata cu mult farmec…

Papusa Blythe…O ciudatenie ar spune unii…

Anaïs by andreea♥mariuka:

www.flickr.com

Trebuie sa recunosc ca initial, pe mine nu m-a impresionat deloc aceasta papusa, chiar mi s-a parut destul de sinistra. Ma ducea cu gandul la papusile alea vechi de pe vremea bunicii, care mie personal nu mi-au placut niciodata, chiar ma ingrozeau. Dar cu timpul, tot navigand pe Pinterest, am inceput sa gasesc unele cu adevarat frumusele, care mi-au starnit atentia si usor,usor am devenit chiar pasionata de ele. Iar atunci cand ma pasioneaza ceva, nu pot sa ma rezum doar la privitul unor poze, asa ca am citit cateva informatii despre aceasta papusa si am zis ca ar fi o idee buna sa le transmit si aici. Pentru ca: cine stie? Poate starnesc curiozitatea si altor persoane. 😀

Asadar, prima aparitie a papusii Blythe a fost pe la inceputul anilor’70, in S.U.A. cand designerul Allison Katzman a avut ideea de a o crea. A fost comercializata doar timp de un an(1972) in SUA, Marea Britanie, Australia si Japonia, nebucurandu-se initial de succes. Era considerata o ciudatenie, o papusa cu capul mare si corpul micut(dar foarte flexibil), cu ochii rotunzi, enormi care isi schimba culoarea succesiv si au pleoapele mobile.

Insa, personajul cheie din spatele acesteia este Gina Garan, o producatoare video TV, care a primit papusa in dar de la un prieten si a inceput sa o fotografieze pentru a-si exersa abilitatile artistice in ale fotografiei. I-a placut atat de mult, incat a inceput sa colectioneze papusi Blythe, pe care le-a imbracat in rochii diferite si le-a fotografiat prin toate colturile lumii in calatoriile ei. Pozele ei au fost stranse intr-o carte”This is Blythe“, publicata in anul 2000 si astfel, abia 30 ani mai tarziu de la aparitie, Gina a facut papusa Blythe cunoscuta in intreaga lume. Din acel moment pretul acesteia a crescut. Primele copii pot ajunge sa valoreze chiar si 4500$! Dar pe Internet se gasesc si variante mai accesibile(pentru cei interesati). O varianta ar fi aceasta sau aceasta. In afara de modelul original(28cm) Neo Blythe, mai sunt alte doua modele: Petit Blythe(11,2cm) si Middle Blythe(20cm).

photo1 (1)

O poza cu Alli of Violet Poppy pentru a se observa dimensiunea papusilor

Tot cautand, am observat ca sunt ceva colectionari de papusi Blythe in lume, sunt oameni in toata firea si sincer, nu cred ca stau sa se joace cu ele precum fac niste fetite. 😀 Pur si simplu au o pasiune prin care isi perfectioneaza in acelasi timp si abilitatile fotografice. Pentru ca am vazut ca majoritatea merg pe ideea Ginei Garan: le fotografiaza in locuri cat mai variate, prin toate colturile lumii. Si chiar mi se pare ceva frumos si diferit.. De aceea, eu personal, nu o consider o jucarie, ci mai degraba un articol de colectie. Mi se pare interesant ca fiecare papusa pare a avea personalitatea ei. Sunt nenumarate modele, care mai de care mai diferite, mai simple sau mai colorate, mai vintage sau mai nonconformiste, adaptate oricarui stil, fie el mai vechi sau mai nou. Unele sunt chiar pistruiate. 😀 De asemenea, sunt foarte multe persoane care se ocupa cu comercializarea de accesorii destinate acestor papusi, deci posibilitatile de stilizare ale papusilor sunt nelimitate.

Poate candva mi-as cumpara si eu una, chiar mi-ar placea. Dar doar una! Si la un pret mai accesibil,bineinteles! Pentru ca sa dau sute de euro…claaar nu m-as indura! Dar pana atunci, ma multumesc cu privitul pozelor, iar mai jos am facut o selectie cu cateva papusi Blythe, cateva dintre cele care mi-au placut mie…

Sper sa va placa!

Enjoy!

Luca ^^ by Nina =^^=:

Luca www.pinterest.com

Blythe in snazzy beret:

Agnes –  www.flickr.com

Clémentine, By Fleur/:

Clémentine – www.flickr.com

Have you seen Jonathon Livingston? :D  ...well, have you????:

www.flickr.com

 :

www.tumblr.com

www.pinterest.com

OOAK custom Blythe doll *** ISABELA *** customized by Nora:

Isabela – www.ebay.com

Blythe. Curated by Suburban Fandom, NYC Tri-State Fan Events: http://yonkersfun.com/category/fandom/:

www.flickr.com

Spring Blythe.:

www.flickr.com

Blava:

Blava – www.flickr.com

Charlie – www.blythe-doll-fashions.com

http://teamsibley.com/:

www.pinterest.com

Lets have some fun!! (Just a few of my beautiful sisters! ) ♥ which one looks like you? Go find the Blythe doll that looks like you, place your name on it! And pin it here on the sister support board! Let's have with this! Share with your sisters! ♥:

www.flickr.com

Mai sunt persoane pasionate de aceste stranii, dar fermecatoare papusi?

Astept pareri, completari, idei si va multumesc pentru vizita!

Pe data viitoare,

Corinalexandra

 

 

One thought on “Blythe…O ciudata cu mult farmec…

  1. Am descoperit și eu de curând frumusețile astea.Parca as vrea una blonda,parca una cu par verde,parca bleu,parca …toate.Le am văzut inițial pe Aliexpress.Apoi la multe persoane pe Instagram.Sunt superbe!🥰🥰🥰

Leave a comment